فرازی از خطابه غديرپيامبر خدا (صلی الله عليه وآله)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 34
باردید دیروز : 5
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 34
بازدید سال : 1625
بازدید کلی : 206735
فرازی از خطابه غديرپيامبر خدا (صلی الله عليه وآله)

فَليُبَلِّغِ الحاضِرِالغائِبَ وَالوالِدِ الوَلَدَ الی یُومِ القِيامَة

پس برسانند حاضران غائبان را و پدران فرزندان را تا روز قيامت.
فرازی از خطابه غديرپيامبر خدا (صلی الله عليه وآله)

خطابه غدير تنها خطابه ايست که پيامبر خدا (صلی الله عليه وآله) نه تنها شنيدن و دانستن آنرا برای همگان واجب دانسته اند، بلکه رساندنش به ديگران را نيز بر ما تکليف نموده اند و اين امر در مورد هيچ خطبه ديگری از ايشان سابقه ندارد. وبسايت غديرخم اين جمله را در صدر اساسنامه فعاليتهای خود قرار داده و می کوشد این خطابه که در واقع آخرين خطابه و وصيت نامه رسول خدا (صلی الله عليه وآله) برای تمامي نسل بشر می باشد را بدون هيچ کم و کاست به گوش کسانی که از آن بی خبرند، برساند.

نمایش تصاویر

نوا نماهای غدیری

تاریخ ارسال: :۱۳۹۰/۸/۱۲
بازدید: 257
تاریخ ارسال: :۱۳۹۰/۸/۱۲
بازدید: 369
تاریخ ارسال: :۱۳۹۰/۸/۱۸
بازدید: 423
تاریخ ارسال: :۱۳۹۰/۸/۱۲
بازدید: 332

مقالات

تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۳:۴۳ • به روز شده: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۳:۴۵ 25 مرتبه خوانده شده
عده ای نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمدند و عرض کردند: یا رسول الله جانشین شما و صاحب اختیار ما بعد از شما کیست؟ وحی نازل شد و این آیه را آورد: «اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُو یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعُونَ» یعنی: «صاحب اختیار شما خدا و پیامبر و آن کسی است که نماز را به پا می دارد و صدقه و زکات را در حال رکوع می دهد».
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۲:۱۵ 43 مرتبه خوانده شده
واقعه عجیبی که به عنوان یک معجزه، امضای الهی را بر خط پایان غدیر ثبت کرد جریان "حارث فهری" بود که در آخرین ساعات روز سوم، همراه دوازده نفر از اصحابش نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمدند و او از طرف بقیه گفت:
ای محمد، سه سوال از تو دارم: شهادت به یگانگی خداوند و پیامبری خود را از جانب پروردگارت آورده ای یا از پیش خود گفتی؟
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۰:۴۴ • به روز شده: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۱:۳۶ 85 مرتبه خوانده شده
از واقعه بسیار مهم غدیرخم دو نکته مورد غفلت قرارگرفته است. یکی آنچه در پیرامون این واقعه رخ داده است و دیگر متن کامل خطبه غدیر که کمتر به ان پرداخته شده و عموم شیعیان از متن کامل آن بی خبرند. در اینجا تنها به مطلب اول اشاره ای خواهد شد.

ابن لیلی کندی می گوید: از زیدبن ارقم (یکی از اصحاب معروف رسول خدا صلی الله علیه و آله) سؤال شد: آیا تو شنیدی که پیامبر در روز غدیر فرمود: من کنت مولاه فعلی مولاه. کسی که من رهبر او هستم پس علی رهبر اوست. زید در پاسخ گفت: نعم قد قالها له اربع مرّات؛ آری شنیدم که پیامبر این سخن را چهار بار درباره او گفت. [1]
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۰:۴۱ 33 مرتبه خوانده شده
بررسی دلایل خود پیامبر (ص) در ابلاغ امامت علی بن ابیطالب (ع) به عنوان امیرالمؤمنین، دلایلی که همواره روشنگر راه مسلمانان و شیعیان خواهد بود.
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۰:۳۶ 23 مرتبه خوانده شده
خطبه ی غدیر یکی از معتبرترین و پرمحتواترین منابع اصیل اسلامی است که مبانی اصیل اعتقادی را به صورت یک دوره ی فشرده مطرح می نماید؛ اصول خداشناسی و توحید، نبوت، امامت و حتی مباحث معاد و زندگی اخروی. در واقع این خطبه خود درسنامه ی کاملی از همه ی اعتقادات اسلامی است که به صورت مستدل و موثق از زبان پیامبر اسلام (ص) برای همیشه ی تاریخ بیان گردیده است. در سلسله ی مقالاتی می کوشیم برخی از نکات اعتقادی را در ابعاد گوناگون همچون نمی از اقیانوس معارف الهی ارزانی شما دوستان عزیز نماییم. باشد که به فضل عید بزرگ اسلام از پیروان واقعی امیرالمؤمنین علی (ع) باشیم. إن شاءالله
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۰:۳۴ 42 مرتبه خوانده شده
هدف از این نوشته بازخوانی فرازهایی از خطبه با شکوهی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجرت در منطقه ای به نام غدیر ایراد کردند. اما قبل از ورود به متن خطبه لازم می دانیم چند سطری را به خود خطبه و سابقه نقل آن اختصاص دهیم:

واقعه با شکوه و بسیار مهم غدیر، شامل مراحل مقدماتی (قبل از خطبه) و متن خطبه و وقایعى كه همزمان با خطبه اتفاق افتاد و آنچه پس از خطبه به وقوع پیوست به صورت یك روایت مفصل نقل نشده و یا اگر شده به دست ما نرسیده است. آنچه اکنون ما در اختیار داریم نقل های کوتاه و گسترده ای است که حاضرین در آن مراسم باشکوه، دیده یا شنیده اند و بعد نقل کرده اند.
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۰:۱۱ • به روز شده: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۱:۴۱ 39 مرتبه خوانده شده
در راستای تبیین برخی از مفاهیم در خطبه ی شریف غدیر و پس از بیان موضوعات توحید و نبوت در ادامه به بررسی مهمترین موضوع مورد بحث در این خطبه می پردازیم و آن نیست جز موضوع امامت که بدون آن رسالت نبوی کامل نمی شد! همان موضوعی که بهانه ی غدیر بود و بهانه ی خطبه ی غدیر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۲ ۱۴:۱۹ • به روز شده: : ۱۳۹۰/۸/۲۲ ۲۲:۴۹ 330 مرتبه خوانده شده
گفت پیغمبر: علی نور خداست بعد من، او پیشوا و مقتداست

حرف حق این است و در آن شبهه نیست هم علی حق است و هم حق با علیست

عشق را در قلب خود دعوت کنید با علی، نور خدا، بیعت کنید


 
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۲ ۱۳:۵۱ • به روز شده: : ۱۳۹۰/۸/۲۲ ۱۳:۵۹ 219 مرتبه خوانده شده
با پیگیری به عمل آمده با شرکت همراه اول، مقرر گردید چندین نوا به سرویس آوای انتظار برای استفاده هموطنان عزیز به مناسبت عید بزرگ غدیر اظافه گردد.
جهت استفاده از این سرویس بر روی گوشی همراه خود ادامه این مطلب را بخوانید.
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۱۷ ۲۳:۰۶ • به روز شده: : ۱۳۹۰/۸/۱۷ ۲۳:۱۷ 741 مرتبه خوانده شده
مضامین این آیات در خطبه شریف غدیر از زبان گهربار رسول الله (صلی الله علیه وآله ) جاری گشته است. اختلاف متن به کار برده شده در خطابه ی غدیر با آیات قرآن کریم با رنگ قرمز مشخص شده است.
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۱۵ ۱۳:۵۱ 95 مرتبه خوانده شده
فضل بن شاذان گوید: از حضرت رضا علیه السّلام چنین شنیدم كه آن زمان كه خداوند تبارك و تعالى به حضرت ابراهیم علیه السّلام امر فرمود كه بجاى فرزندش اسماعیل، گوسفندى را كه خداوند فرستاده بود ذبح نماید، حضرت ابراهیم علیه السّلام در دل آرزو كرد كه اى كاش فرزندش اسماعیل علیهما السّلام را به دست خود ذبح مى‏كرد و دستور ذبح گوسفند بجاى ذبح فرزندش به او داده نشده بود، تا به این‏وسیله احساس پدرى را كه عزیزترین فرزندش را به دست خود ذبح مى‏كند، داشته باشد و در نتیجه شایسته رفیع‏ترین درجات ثواب در صبر بر مصائب شود،
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۱۲ ۱۴:۰۹ 55 مرتبه خوانده شده
دانش تمامی امامان معصوم علیهم السلام یکسان می باشد چراکه همگی از سر چشمه‏ی وحی سیراب می شوند. آنان آموزگاری نداشتند و در مکتب بشری درس نخوانده بودند. دانش امام باقر علیه السلام نیز همانند دیگر امامان از سر چشمه‏ی وحی بود اما زمینه مراجعات وسیع دانش پژوهان و ابراز علم برای حضرت و فرزند گرامی ایشان امام جعفر صادق علیه السلام بهتر فراهم گشت.
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۱۲ ۱۴:۰۶ 57 مرتبه خوانده شده
ورود اسلام به ایران و گرایش ایرانیان به این دین مبین، یکی از مهم ترین حوادث تاریخی، برای ملت ایران است. گرچه اسلام با شتاب خیره کننده ای در ایران پیش رفت؛ ولی حاکمیت عقیدتی اسلام بسیار آرام و ریشه دار صورت پذیرفت و توجه اسلام به حق و عدالت اجتماعی از مهم ترین عوامل گرایش ایرانیان به اسلام بود.
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۱۲ ۱۳:۵۸ 156 مرتبه خوانده شده
پیرزنى که جوان شد

حُبابه والبیّه یكى از زن هاى مؤ منه اى بود، كه در زمان حضرت رسول صلى الله علیه و آله همیشه به حضور آن حضرت شرفیاب مى شد و كسب فیض مى نمود. همچنین در زمان امام محمّد باقر علیه السلام نیز چند مرتبه به محضر مبارك آن حضرت شرفیاب گردیده است .
 
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۱۲ ۱۳:۵۵ 112 مرتبه خوانده شده
در مكتب انسان ساز اهل بیت علیهم السلام، « خانواده »، از جایگاه ویژه ای برخوردار است بطوریکه از منظر این آموزگاران حقیقی بشر، محبت نمودن و عشق ورزیدن به همسر و فرزندان در اوج ارزشهاى الهى قرار دارد. این در حالی است که بسیاری از مکاتب بشری، نسبت به این امر مهم، جانب اعتدال را رعایت نکرده اند و در دام افراط و تفریط گرفتار شده اند.
 
بدون نظر

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 232
موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود